Cand vine vorba de locul de munca, probabil ca te gandesti ca echipamentul de lucru este doar o cheltuiala in plus inutila. Doar ca probabil nu stiai despre puterea sa ascunsa de ati promova afacerea prin intermediul ei.
Exact ca si regulile nescrise din sport: “te porti si arati ca o echipa”. Unele companii mari folosesc aceasta tactica pentru a imbunatati integritatea echipei si spori identitatea brandului.
Chiar daca purtarea unei uniforme poate fi un criteriu greu de indeplinit de angajatii unei companii, atat timp cat articolele vestimentare impuse sunt confortabile si realizate dintr-un material de calitate, cu siguranta angajatii nu vor fi reticienti in implementarea unor astfel de reguli.
Mai mult decat atat, pentru unii angajati este mult mai favorabil sa uzeze un echipament oferit de compania pentru care lucreaza.
Comunicarea interna este strans legata de echipamentul de munca
Ideea de unitate este scoasa in evidenta de aceste uniforme. Exact ca si la scoala. Fiecare unitate de invatamant are uniforma sa proprie, si iti este mai mare dragul cand vezi un grup de copii imbracati la fel, ce reprezinta cu mandrie scoala in care invata. Mereu vei deosebi elevii in functie de un element anume din vestimentatie, uneori poate fi o vesta, alteori pur si simplu un tricou.
Acelasi principiu se aplica si in cazul locurilor de munca, unde un simplu tricou cu inscriptia firmei poate unii echipa. Uniforma va fi mereu un element care o sa le trezeasca inconstient angajatiilor tai ideea ca ei lucreaza impreuna ca o echipa si trag la un loc pentru binele lor, dar si al companiei din care fac parte.
De exemplu, persoanele care au fost angajate intr-un depozit al unui retailer foarte mare din UK, au putut observa cum fiecare department avea vestele sale, de diferite culori. Cel mai impresionant palier este departamentul de sanatate mintala, unde angajatii trebuie sa poarte veste roz, insa au voie sa isi puna un citat sau motto ce poate sa le ridice starea emotionala celor ce le citesc. Astfel, toti cei care fac parte din aceeasi echipa se simt mult mai uniti, iar astfel se vor ajuta reciproc in mai multe situatii.
Poti opta si tu pentru niste simple tricouri, iar eventual in lunile friguroase, pentru niste hanorace sau veste ce pot reprezenta fiecare echipa in parte. Acest element cheie va crea sentimentul de apartenenta la un grup social si va indeplini una dintre necesitatile pe care le avem ca si oameni.
Marketingul prin intermediul uniformelor personalizate
Poate ca nu te-ai gandit niciodata, insa personalizarea uniformelor de lucru poate fi un element de marketing. Este o investitie de lunga durata in afacerea ta de care nu iti va parea rau.
De exemplu, daca intru intr-un magazine fara sa citesc numele brand-ului si vad uniformele specific purtate de catre personal, eu voi stii exact unde ma aflu si in care shop am intrat. Poate parea pueril, dar totul se intampla in subconstientul nostru, ce uneste anumite informatii vizuale cu anumiti factori externi care ne conduc direct spre un anumit nume detinut de o firma. Familiaritatea este factorul cheie cand vine vorba despre uniformele angajatiilor. Cu cat vei avea o prezenta mai constanta pe piata in care activezi, cu atata te vei putea bucura de beneficiile ascunse ale tricourilor personalizate oferite gratuit catre angajati.
Fara sa vrea, angajatii vor deveni purtatorii mesajului afacerii tale, indiferent unde s-ar afla, in timpul orelor de program sau in afara acestora. De fiecare data cand o persoana va vedea logo-ul inscriptionat pe tricoul unui trecator, va stii exact unde lucreaza si cu ce se ocupa firma respectiva, iar sansele ca aceasta persoana sa devina un client sunt mult mai mari.
Oamenii in general vor alege brand-uri ce ii duc cu gandul catre profesionalism. O companie ce se respecta si isi respecta angajatii, isi va respecta si clientii, astfel in timp fidelizandu-i. Pe termen lung, companiile care reusesc sa-si fidelizeze clientii, dar si cele care reusesc sa-si multumeasca cu adevarat angajatii vor fi cele care rezista pe piata pentru o perioada mai lunga.
Daca oferi uniforme doar catorva angajati, efectul va fi unul contrar, creeandu-se un sentiment de disociere, ceea ce poate duce spre o perceptie negative a brandului. Asadar, toata echipa trebuie sa poarte un anumit echipament, fara sa fie facute diferente intre acestia. Un tricou personalizat poate ajuta atat la inchegarea echipei, cat si la promovarea companiei a carui logo este imprimat pe aceste tricouri.