Pe masură ce tehnologia a evoluat, lumea afacerilor a urmat un trend la fel de ascendent. Dezvoltarea produselor și a serviciilor oferite, extinderea pieței de desfacere și identificarea competiției se rezumă, astăzi, la un singur cuvânt – promovare.
Reclamele pe care le vedem la televizor sau le auzim la radio sunt plătite cu mii de euro. Pentru doar câteva secunde, producătorii încasează sume mari de bani din bugetul firmelor ce doresc să se extindă pe piață.
Din fericire, însă, există alternative prin care poți promova afacerea ta la costuri cu mult mai mici. Mediul virtual este resursa ideală, iar metodele online te vor ajuta să faci produsele și serviciile tale cunoscute unui public țintă mult mai numeros – chiar internațional.
Ce sunt advertorialele?
Potrivit definiției, cuvântul „advertorial” provine din limba engleză și se traduce prin „împrumutat”. În realitate, un advertorial este un text folosit pentru promovarea produselor sau serviciilor.
Uitându-ne puțin în istoricul advertorialelor, acestea au fost pentru prima oară utilizate în a doua parte a anilor 1940, în reviste și ziare. Ulterior, au intrat în mediul virtual, unde le putem recunoaște sub forma unor recenzii veridice ale produselor și serviciilor.
Când și unde se folosesc advertorialele?
Advertorialele se folosesc în ziare, reviste și alte exemple ale presei tipărite și în zilele noastre. Le poți auzi la radio și TV sau sa le remarci în noile metode virtuale, respectiv în bloguri, vloguri și alte forme de social media.
Acestea se folosesc la orice oră din zi și din noapte. Pentru a crește o afacere, se folosesc anumite momente cheie prin care se poate genera un interes mai mare pentru produsele și serviciile promovate.
Cu ce ajută advertorialele o afacere?
Majoritatea advertorialelor din mediul online sunt publicate de terțe părți. O recenzie creată de o altă persoană sporește nivelul de credibilitate al publicului asupra produsului sau serviciului menționat.
Acest lucru se datorează mai multor motive. În primul rând, cu cât există advertoriale despre un produs/serviciu în mai multe publicații (ziare, bloguri, reclame etc.), cu atât publicul țintă este mai curios să afle despre el. În al doilea rând, accesarea site-ului oficial sau citirea părerilor expuse de persoanele din interiorul companiei nu sunt considerate activități de pe urma cărora se pot obține păreri obiective.
Prin contrast, advertorialele regăsite în medii de încredere din online vor clarifica și construi o părere mai puțin subiectivă a publicului țintă, făcându-l să pună singur în balanță avantajele și dezavantajele. În alte cuvinte, cititorii își vor construi propria opinie și vor lua singuri decizia de a apela la produse/servicii sau nu.