Din ce in ce mai multe persoane aleg tehnicile pentru personalizare produse atunci cand vor sa ofere un cadou special. De asemenea, o alta categorie numeroasa de persoane, opteaza pentru personalizarea obiectelor personale datorita modului unic si placut in care arata. Iata principalele beneficii pentru care persoanele aleg sa personalizeze produsele:
- Implica un mesaj aparte. Obiectele personalizate pot avea inscriptionate diverse citate motivationale sau pot fi gravate cu detalii care sa aminteasca de un moment placut. De asemenea, personalizarea cu fotografii este una dintre modalitatile preferate. A avea familia aproape, prin intermediul unei imagini, chiar si atunci cand sunteti la munca poate oferi un sentiment aparte.
Obiectele personalizate oferite drept cadou sunt atat de apreciate tocmai pentru mesajul pe care il transmit. In primul rand, dovedim persoanei ca stim ceea ce iubeste, ceea ce ii place si, in al doilea rand, ne demonstram interesul pe care l-am manifestat in alegerea unui cadou deosebit.
- Promovari. In cadrul strategiilor de marketing sunt foarte des utilizate aceste metode de promovare. Oferirea de mostre sau obiecte personalizate grupului tinta de persoane este o metoda foarte putin costisitoare si care da roade de foarte multe ori. Pentru a ajunge in atentia publicului important pentru business, obiectele personalizate trebuie sa isi gaseasca imediat utilitatea in viata lor. Astfel, nu vor deveni obiecte uitate intr-un sertar sau, eventual, aruncate cu prima ocazie.
- Semn de recunostinta pentru angajati. Tot in cadrul afacerilor, se practica foarte des oferirea de obiecte personalizate cu numele sau brand-ul firmei. Angajatii se vor simti mult mai apropiati de misiunea firmei si vor avea un alt element in comun care sa ii defineasca ca „echipa”.
Tehnici de personalizare produse
Unele dintre cele mai recunoscute tehnici de personalizare produse sunt cele de imprimare (mesaje, texte sau imagini). Pe langa acestea, exista si alte forme prin care se pot personaliza obiectele pentru a putea beneficia de avantajele mentionate anterior.
Dat fiind faptul ca tehnologia a evoluat semnificativ, sisteme si procese inovative au fost create si pentru personalizarea produselor. Gravura prin laser este un exemplu relevant in acest sens, dar care in concordanta cu natura materialului pe care este realizata. Printul digital este o alta tehnica moderna prin care se poate imprima o imagine/ fotografie pe aproape orice tip de material. Aceasta tehnica nu actioneaza asupra meterialului obiectului ce urmeaza a fi personalizat, pentru ca ea doar creaza un strat foarte subtire la exterior.
Broderia este o alta metoda de personalizare a produselor caracteristice materialelor textile, precum articolele de imbracaminte, sacosele sau sepcile. Foarte multe persoane au ales sa puna in valoare brand-ul firmei pe care o conduc prin intermediul articolelor textile. De regula, exemplele enuntate anterior pot interveni in viata persoanelor ca obiecte de un real interes.
Indiferent daca este vorba despre un cadou oferit unei persoane apropiate sau daca este vorba despre punerea in practica a strategiei de marketing, obiectele personalizate trebuie sa fie calitative. Atat materialul ales pentru produs este relevant, cat si calitatea tehnicilor de personalizare utilizate.