Cu precădere în ultimul timp, comerțul online a crescut în materie de importanță și s-a dezvoltat din ce în ce mai mult, fiind principala modalitate de a avea clienți din întreaga lume. În situația în care deja realizezi comerț tradițional, respectiv cel bazat pe deschiderea magazinelor fizice, avem o recomandare inedită pentru tine. Aceasta este reprezentată de deschiderea unui magazin online, întrucât vine cu nenumărate beneficii de care te poți bucura. Vorbim aici despre posibilitatea de a vinde, în mod constant, fără a fi limitat de considerente de genul pandemiilor. Mai mult decât atât, un magazin online este deseori soluția ideală pentru a salva orice afacere. În cazul în care ești începător și abia acum descoperi tainele e-Commerce-ului, am pus la punct pentru tine un ghid cuprinzător cu toate informațiile necesare în materie de creare magazin online!
De ce să apelezi la dezvoltarea unui magazin online?
Cea mai bună modalitate de a vedea care este impactul adus de comerțul online este să ne uităm la cifre. Acestea ne oferă o imagine foarte clară, fiind tocmai ceea ce avem nevoie pentru a înțelege impactul acestei alegeri. La nivel general, vei afla că:
- Cel mai mare trafic pe care îl au magazinele online este generat de pe dispozitivele de timp mobile;
- Suma cheltuită de români, în fiecare zi, pe shopping-ul online, se ridică la 12 milioane de euro;
- Pandemia a condus la o creștere accelerată a segmentului de e-Commerce, generând venituri considerabile.
- Cunoaște-ți audiența
Una dintre cele mai des întâlnite greșeli realizate de antreprenori în momentul în care își deschid o afacere nouă este că se orientează către produsele pe care le oferă. Tocmai din acest motiv, uită că business-ul lor trebuie să fie orientat către rezolvarea unei nevoi sau găsirea unei soluții. Iar toate aceste lucruri pleacă, la rândul lor, de la determinarea publicului țintă. De aceea, înainte de a pleca la drum, nu uita să răspunzi la următoarele întrebări:
- Care este publicul căruia mă adresez?
- Care sunt nevoile pe care le au acești oameni?
- Care sunt nevoile pe care le pot soluționa prin intermediul produsului oferit?
- Cum apar eu în fața clientului meu?
- Cunoașteți competiția
De îndată ce cunoști publicul căruia i te adresezi, este esențial să descoperi și care este competiția pe care o ai. Mai mult decât atât, te poți inspira din ceea ce fac ei, astfel încât să ajungi să oferi elemente mult mai plăcute acestora. Printre aspectele de care este bine să ții cont se numără:
- Ce tipuri de produse oferă și cât de ușor pot fi găsite pe site?
- Care sunt prețurile pe care le practică, cu sau fără reduceri de preț?
- Care sunt firmele de curierat cu care lucrează și perioadele de livrare?
- Cum sunt înfățișate produsele, atunci când ajung la client?
- Cumpără un domeniu
De îndată ce ți-ai construit afacerea, este momentul să cumperi un domeniu. Acesta va reprezenta website-ul pe care potențialii clienți vor ajunge în speranța de a afla mai multe informații despre afacere și produsele și serviciile oferite. Pentru a avea parte de un trafic cât mai mare, asigură-te că numele este cât mai scurt și simplu de ținut minte.
- Setează-ți un magazin online
La ora actuală, există diferite soluții la care poți apela astfel încât să îți construiești un magazin online. Diferența este dată, bineînțeles, de bugetul pe care îl ai la dispoziție și de așteptările tale. În general, vei avea de ales între următoarele opțiuni:
- Construiește de unul singur un magazin online – folosind multe dintre tutorialele pe care le găsești pe internet și articolele cu informațiile dorite;
- Apelează la ajutorul unui freelancer – cu toate acestea, în cazul în care vrei să ai parte de rezultate peste așteptări, este esențial să ai un buget destul de ridicat;
- Apelează la serviciile unei agenții – mergând pe această opțiune, te bucuri de faptul că întregul proces este gestionat de către o întreagă echipă specializată. Și în acest caz, vei avea nevoie de un buget destul de mare, astfel încât să ai parte de magazinul online dorit.
Toate aceste recomandări au rolul de a te ajuta să îți construiești un magazin online în jurul afacerii tale. Astfel, vei putea să îți desfășori activitatea indiferent de situație, nefiind limitat de restricții sau probleme generate de pandemii!