Dupa cum probabil stiti, incepand cu luna decembrie 2021 Google a lansat in Romania un update important al algoritmului sau de cautare (Google Vicinity Update), generand unele schimbari importante.
Acest update se axeaza in mod aproape exclusiv pe cautari locale, luand in calcul localizarea fizica a utilizatorului. De exemplu, cautarile locale ar putea include saloane de infrumusetare, cabinetele veterinare, electricieni, mobilier la comanda, restaurante, etc. Cu alte cuvinte, este mult mai probabil ca rezultatele cautarilor sa va returneze acele afaceri locale care sunt cele mai apropiate de dvs. Desi importanta cuvintelor cheie din cautarile efectuate nu a disparut, si-a mai pierdut din „putere”. A crescut in schimb importanta proximitatii fizice.
O parte ca acele firme care au investit in SEO local (Google My business) pot pierde pozitia in fata firmelor locale mai mici. Vor fi favorizate business-urile locale cele mai apropiate de dvs.
O solutie la aceasta „problema” si pentru a preintampina pierderea rankingului, ar fi sa creati mai multe website-uri pentru mai multe locatii diferite (in cazul in care aveti birouri in mai multe orase, ex. forex.ro, forex.oradea.ro, forex-sibiu.ro) si desigur, sa va creati cont Google MyBusiness (daca nu aveti deja unul). In plus, Google vine cu recomandari pentru companii de imbunatatire a rankingului local.
In ce mod numele de domenii geografice va pot asigura succesul afacerii online
Vom incepe prin a risipi doua mituri:
- Primul mit este ca toate domeniile web care nu utilizeaza un TLD generic (.COM, .NET, .ORG) sunt fara valoare.
- Al doilea mit este ca domeniile generice precum .COM, .ORG, etc. au devenit de domeniul trecutului odata cu introducerea sutelor de noi TLD-uri
Ambele presupuneri sunt false dar ambele trebuie intelese pentru a profita de noul peisaj al numelor de domenii. Mai ales atunci cand luati in considerare un domeniu geografic, a face alegeri avand in vedere aceste doua mituri va poate imbunatati considerabil experienta si sansele de succes.
Aceste mituri au un sambure de adevar iar acel adevar este ca numele de domenii au valoare. Nu exista niciun motiv pentru care afacerea dvs. sa nu aiba un nume de domeniu principal, brandabil si usor de retinut, pe care „toata lumea il cunoaste”, probabil chiar numele afacerii dvs.
Numele de domenii specifice, pe langa marca dvs. principala, permit campanii de marketing inovatoare, precum si directionarea concentrata a datelor demografice. Domeniile geografice se incadreaza perfect in aceasta strategie.
Cautarea pe Google
Un avantaj cheie pentru un domeniu web geografic (sau geodomeniu, cum mai este denumit) este cautarea. Pe masura ce tot mai multe domenii de nivel superior incep sa-si faca loc in deciziile luate de motoarele de cautare precum Google sau Bing, considerentele geografice sunt un factor important. Acest lucru este previzibil, deoarece intentia unui domeniu geografic este destul de clara si este usor pentru motoarele de cautare sa recunoasca acest lucru.
Prin marcarea afacerii dvs. cu un domeniu geografic, nu numai ca creati o noua modalitate prin care clientii sa ajunga la dvs., ci si o noua cale de cautare legata de locatia dvs. In plus, rezolvati o problema legata de algoritmul Google despre care discutam mai sus, legat de vecinatate.
Sa presupunem ca un domeniu web precum „mobilierlacomanda.ro” este in acelasi timp si „mobilierlacomanda.bucuresti.ro”. Luand in calcul algoritmul Google de returnare a rezultatelor afacerilor locale cele mai apropiate de dvs., afacerea dvs. va aparea intr-o pozitie mai sus in lista de rezultate ale cautarilor pe Google pentru „mobilier la comanda in Bucuresti”.
Stabilirea unei legaturi cu clientii locali
Atunci cand cautati numele de domeniu perfect, care sa includa si locatia geografica, nu trebuie sa va limitati la cuvintele cheie. Puteti utiliza si noile extensii de domenii, specifice anumitor tari, continente, orase sau regiuni. Aceste extensii includ:
.country, .earth, .city, .eu, .international, .paris, .london, .amsterdam, .berlin, .asia, etc.
Ce fac aceste noi extensii? In primul rand, sunt o reflectare a unei locatii fixe a afacerii dvs. Apoi, acestea arata ca deserviti o piata locala si apartineti unei comunitati. In plus, veti stabili o legatura cu clientii locali, carora le oferiti produsele si serviciile de care au nevoie.
Aceste extensii sunt foarte avantajoase atunci cand detineti birouri si reprezentante ale afacerii dvs. in diferite tari. Puteti astfel inregistra un domeniu „forex.ro”, altul „forex.asia”, „forex.paris”, etc. Atunci, cat priveste noul algoritm Google, afacerea dvs. va fi gasita la cautari locale in aceste tari, vizand segmente de public din diferite teritorii.
Cine ar trebui sa utilizeze geodomenii?
- Persoane si companii care desfasoara activitati intr-o anumita zona geografica care doresc sa reflecte prin numele lor de domeniu web apartenenta la acea regiune, cu scopul de a construi increderea in produsele lor.
- Companii internationale care doresc sa aiba nume de domenii localizate pentru cat mai multe zone geografice in care isi desfasoara afaceri, sau care doresc sa-si protejeze marcile in acele zone.
- Companii locale care doresc sa iasa in evidenta prin alegerea unor nume de domenii originale.
Ce este un domeniu geografic de nivel superior (geoTLD)?
Un domeniu geografic de nivel superior sau geoTLD este un domeniu de nivel superior (TLD) care reprezinta o zona geografica sau o regiune. Un exemplu concret este .asia, care reprezinta continentul asiatic, sau .nyc, care reprezinta New York City. Toate geoTLD-urile constau din cel putin trei sau mai multe caractere.
GeoTLD-urile sunt diferite de domeniile de nivel superior coduri de tara (ccTLD-uri), cum sunt .au (Austria), .pl (Polonia). ccTLD-urile au doar doua caractere si reprezinta tari pe baza codurilor de tara ISO. GeoTLD-urile pot reprezenta orase, provincii, teritorii, continente si multe altele.
Cum inregistrati domenii geografice?
Puteti achizitiona nume de domenii de la unul dintre numerosii registrari de nume de domenii. Un astfel de registrar de domenii web este HostX.ro.
Trebuie sa stiti insa ca odata cu achizitionarea unui domeniu nu veti beneficia automat si de servicii de gazduire. Pentru aceasta, veti avea nevoie de un cont de gazduire website. Multe companii ofera ambele servicii, permitandu-va sa gestionati ambele servicii dintr-un singur cont.