Pe parcursul anilor, studiile au aratat ca pentrecerea timpului in natura ajuta nu doar la o mai buna oxigenare a creierului si a intregului corp, ci si la obtinerea unei stari de bine, la scaderea stresului si a anxietatii. Iar un efect si mai puternic se obtine prin practicarea spotului in aer liber.

  • Schimba-ti obiceiurile in bine

Chiar daca obiceiurile bune nu se deprind imediat, exista o perioada de cca 21 zile in care, practicand o activitate regulat, poti transforma acest lucru intr-un obicei. Tocmai de aceea e important sa nu renunti in primele zile si sa fii consecvent. Dupa crearea obiceiului, e important sa pastrezi rutina si sa nu ai perioade in care nu mai practici activitatile pentru care “te-ai antrenat”.

  • Gateste

Toata lumea stie ca sportul te ajuta sa te simti mai bine. Insa, pe langa sport, exista o serie de activitati care te pot ajuta sa te relaxezi, dar si sa iti imbunatatesti starea psihica. Daca iti place sa gatesti chiar si retete simple de mancare, afla ca aceasta activitate e una dintre ele. Gatitul te ajuta sa te simti mai bine pe mai multe planuri: te ajuta sa iti distragi atentia, adica sa iti muti atentia de la gandurile negative spre cele pozitive, iti stimuleaza creativitatea si iti ofera satisfactia de a crea ceva gustos si placut, dar te ajuta si prin stimularea si incantarea unor simturi.

  • Traieste si gusta experienta gatitului

Cand vine vorba de modul in care gatitul te ajuta pe mai multe planuri, merita mentionat mirosul (mancarea te va relaxa si incanta prin intermediul mirosului mancarii si al ingredientelor folosite), vazul (mancarea colorata te va binedispune), gustul (o mancare buna, gustoasa te ajuta de multe ori sa obtii o stare mai buna, prin stimularea producerii de endorfine).

Asa ca, atunci cand te gandesti “ce mai gatesc azi”, cauta sa gatesti mancaruri colorate, care iti rasfata toate simturile. De altfel, mai multa culoare in farfurie inseamna si mai multe vitamine si minerale, deci acoperirea carentelor organismului, carente care te pot face sa fii mai apatic, mai anxios sau, dimpotriva, mai energic si mai relaxat.

  • Amuza-te in fiecare zi

Glumele si filmele amuzante ajuta la schimbarea mentalului si la obtinerea unei stari de bine. Asa ca citeste glume, glumeste, scapa de seriozitate si rigiditate atunci cand situatia o permite.

  • Dormi

Poate parea banal, insa somnul ne ajuta sa ne relaxam si sa ne ajutam corpul sa faca fata cerintelor de peste zi. In plus, somnul te ajuta sa slabesti, pentru ca un corp odihnit nu va avea nevoie sa suplimentezi 

Au văzut:406

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *